Продават с отстъпка жилищата с малки спални

Търсят се бизнес имоти близко до метрото

Жилища с малки спални под 10 кв. м. най-често се продават с отстъпка. Това сочи проучване на  две от най-големите компании в сферата на недвижимите имоти. Сумите се определят спрямо средната за квадратен метър цена в дадена сграда.

На по-ниска стойност се търгуват и жилищата с нисък таван, под стандартния минимум от 2,4 м и с неправилни форми на помещенията. Според проучването поддържането на общите части има по-малко значение при избора на жилище спрямо фактори като цена и размер на имота.

Макар че това все пак е най-често очакваната допълнителна услуга, следвана от наличието на жива охрана, видеонаблюдение и контрол на достъпа във входа или комплекса.

Квартали с изградена инфраструктура и лесен достъп до обществени услуги са предпочитани от клиентите, сочи още изследването.

Експертите информират, че масово потребителите търсят жилища до 50 хил. евро.

Покупката на всеки шести клиент е за над 70 хил. евро, а около 9% търсят жилище над 100 хил. евро. Двама от трима купувачи се насочват към двустайно или тристайно жилище, посочва проучването.

При избора на бизнес имот

ключова е професионалната поддръжка, показват още данните от изследването. Лесният достъп е другият съществен фактор. По данни на специалистите, центърът вече не е най-предпочитаното местоположение както за офис, така и за търговия на дребно.

Транспортният достъп е на първо място при търсенето на офис площ или търговски имот. За офис наемателите на първо място е общественият транспорт и с най-голямо значение от него е метрото. За търговските вериги автомобилният достъп е най-важен.

Наемателите на офиси искат широки помещения с правилни форми, които позволяват ефективното оползотворяване на пространството при разнообразни разпределения.

Мениджърите обръщат сериозно внимание на комфорта на служителите

Те очакват висок клас системи за отопление, вентилация и климатизация, светли, широки и високи помещения и отваряеми прозорци. Миксът от наематели е от съществено значение за всеки търговски център. Едва след него идват техническите характеристики на сградите.

Инфраструктура в района, подходите с автомобил или към спирки на обществения транспорт и пешеходния трафик, както и разпределението на магазините са от най-съществено значение за търговските вериги.

Източник: http://www.pariteni.bg

13.12.2013, Пазарът на имоти